Σε μια από τις ωραιότερες περιοχές των ανατολικών ακτών της Λέσβου, βρίσκεται το χωριό Πύργοι Θερμής, σε απόσταση 10 χιλιομέτρων βορειότερα από την πόλη της Μυτιλήνης. Μπροστά στην πανέμορφη αγκαλιά της νησιωτικής αυτής γης, ένας πανέμορφος κόσμος, γεμάτος με σπάνιες χάρες και εικόνες ιδανικές, ξεπροβάλλει μαζί με το φως του ήλιου, ζωγραφίζοντας με τα πιο φανταχτερά χρώματα τον ουρανό και τα σύννεφα, καθώς καθρεφτίζονται στα καταγάλανα νερά της θάλασσας του Αιγαίου. Αγκαλιάζουν στην απεραντοσύνη τους τούτη τη γη, σαν μια αρμονική συμφωνία που αποκαλύπτει τον παραδεισένιο και αγιασμένο τόπο της Θερμής, γαλήνιο, ήρεμο.
σ.α.

Πέμπτη 14 Μαΐου 2015

Πίσω από τη βιτρίνα των παιχνιδιών και των παιδικών προγραμμάτων


ti-krubete-piso-apo-thn-bitrina-ton-paihnidion-kai-ton-paidikon-programmaton
Τα παιχνίδια της βίας, του ερωτισµού και του σεξ αποσκοπούν στην αποµάκρυνση των παιδιών από τις αξίες του Ευαγγελίου. Τα παιχνίδια που τονίζουν τους φανταστικούς ήρωες που διαθέτουν υπερφυσικές δυνάµεις αποβλέπουν στη διαστρέβλωση της ιδέας των παιδιών για τον Θεό και στην υποκατάστασή Του. Επίσης διδάσκουν την επιβεβληµένη αναζήτηση δύναµης που έρχεται σε αντίθεση µε τον χριστιανικό προσανατολισµό που είναι η επιδίωξη της ταπείνωσης εφόσον γαρ η δύναµις µου εν ασθενεία τελειούται Β' Προς Κορινθίους 12,7-9. Η Δύναµη σκόπιµα ταυτίζεται µε τη βία και ακολούθως µε τη µαγεία που θεωρείται η υπερδύναµη! Αυτή η τάση αρχίζει από τα παιδικά παιχνίδια και προγράµµατα (πχ ο lron Man είναι super δυνατός! Και στη συνέχεια ο ξεχωριστός Χάρι Πότερ!) και συνεχίζεται µε τις κινηµατογραφικές ταινίες και τη µουσική ροκ...
Τα παιχνίδια µε κρυµµένο ή ωραιοποιηµένο αποκρυφισµό µυούν τα παιδιά στον σατανισµό διδάσκοντάς τους διαστρεβλωµένη εικόνα περί της µαγείας(ότι η µαγεία είναι δύναµη, ότι χωρίζεται σε λευκή και µαύρη ανάλογη µε τον επιδιωκόµενο σκοπό, ενώ είναι απάτη ή δαιµονική ενέργεια ή συνδυασµός τους). Τα παιχνίδια της βίας µπορούµε να τα ταξινοµήσουµε στις εξής κατηγορίες: Πολεµικά παιχνίδια (G.Ι.Jοe, Ninja Turtles, Power Rangers, Action Man) και πολεµικά παιχνίδια «επιστηµονικής φαντασίας» (Τransfοrmers).
Στις αρχές της δεκαετίας του 1960 η Hasbro δηµιούργησε τον πολεµιστή G. Ι. Joe. Προσανατολίζοντας τα παιχνίδια για τα αγόρια στη βία. Το παιχνίδι το πρώτο χρόνο πούλησε περισσότερα από 2 εκατοµµύρια κούκλες αξίας 300 εκατοµµυρίων δολλαρίων! Αρχικά ήταν ένας στρατιώτης µε διάφορες στολές και στη συνέχεια ο εξοπλισµός του περιελάµβανε από αυτόµατα όπλα, πιστόλια, χειροβοµβίδες, µαχαίρια, φλογοβόλα, κράνη και εµβλήµατα µέχρι και παράσηµα. Κατέληξε τελικά σε µια φιγούρα δράσης αποτελούµενη από 21 κινητά µέρη, βαµµένα µαλλιά σε 4 διαφορετικά χρώµατα, ένα τραχύ και σκληρό πρόσωπο κι ένα σύνολο από 23 µετάλλια τιµής! Το 1965 κυκλοφόρησε ο G. 1. Joe µαύρος µε πράσινο µπερέ καθώς οι κατασκευαστές εκµεταλλεύτηκαν τον πόλεµο του Βιετνάµ. Το 1967 µιλούσε και µπορούσε να δώσει 8 διαταγές! Το 1974 απέκτησε λαβή Kung Fu και βιονική δύναµη! Αργότερα έγινε Super Joe κατά το υπόδειγµα του Σούπερµαν και των παροµοίων του. Σήµερα διεκδικεί τη πρώτη θέση στα βιαιότερα παιχνίδια.
Καθώς το παιδί µιµείται, φαντάζεται και προσπαθεί να υλοποιήσει αυτά που βλέπει, καθιστά τη βία βίωµα. Εµποτίζεται µε την ιδεολογία ότι η βία είναι η µόνη λύση στα προβλήµατα. Πρόκειται για αντιµήνυµα µια που η µεγαλύτερη δύναµη είναι η αγάπη. Επιπλέον εθίζονται τα παιδιά στη βία σε τέτοιο βαθµό ώστε να µην είναι ευαίσθητα όταν βλέπουν εκδηλώσεις της.
Στις ΗΠΑ οι πωλήσεις των πολεµικών παιχνιδιών φθάνουν το ποσό του 1 δισεκατοµµυρίου δολλαρίων το χρόνο. Κατά µέσο όρο το παιδί εκεί βλέπει 800 διαφηµίσεις που προωθούν βίαια παιχνίδια και σε συνδυασµό µε βίαια κινούµενα σχέδια η βία εµφανίζεται τελικά σαν ένα είδος ακίνδυνης διασκέδασης! Σύµφωνα µε τους ερευνητές τα παιδιά συσχετίζουν τα όπλα µε τηβίακαι έτσι το παιχνίδι τους µεταβάλλεται σε µια επιθετική δραστηριότητα. Το παιχνίδι µε όπλα προκαλεί επιθετικότητα, αντικοινωνική συµπεριφορά, όπως γρονθοκοπήµατα, σπρωξίµατα, καταστροφές, χτυπήµατα, τραυµατισµούς και απειλές.

Τα παιχνίδια της τεχνολογικής βίας Gobots, Transformers, Voltron, Robotech, Powerboots, Wheeled Waπίοrs, Mask, Spectaurs κλπ. προετοιµάζουν τα παιδιά να πιστέψουν ότι η επιστήµη και η τεχνολογία είναι η απόλυτες δυνάµεις στο σύµπαν. Τα πολεµικά παιχνίδια εmστηµονικής φαντασίας έχουν δήθεν µαγικές δυνάµεις και µπορούν να εmδράσουν στην ύλη σχηµατίζουν το έδαφος για τη µυστικιστική ιδέα της ζωικής δύναµης ή συµπαντικής ενέργειας ή παγκοσµίου νου καθώς επίσης και ότι µπορούν να αλλάξουν υλικά αντικείµενα µε τη δύναµη της θέλησης! Η πρόθεση και η συγκέντρωση του νου στον επιδιωκόμενο στόχο παραπέµπουν στον οραµατισµό και τη µαγεία. Η γενετική µηχανική, οι τηλεπικοινωνίες, οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές, η σύντηξη των πυρήνων του ατόµου, η τεχνητή νοηµοσύνη, η φυσική της στερεάς κατάστασης, της αναγκαίας ποσότητας, η ολογραφία, τα λέηζερ, µε τη φιλοσοφία της Νέας Εποχής, για τη δηµιουργία µιας Νέας Παγκόσµιας Τάξης. Ο James Redfield στο βιβλίο τουΤο Μυστικό της Σαµπάλα (Σαµπάλα στα σανσκριτικά και Σάvγκρι Λα στα Θιβετανικά σηµαίνει τόπος ειρήνης) θεωρεί τη τεχvoλoγία πρόδροµο της αναπτύξεως των δυνάµεων του νου. Αναφέρει µάλιστα ότι η τηλεόραση είναι ο πρόδροµος της αναπτύξεως της νοητικής ικανότητας της τηλεµεταφοράς. Βιβλίο σταθµός του αποκρυφισµού είναι το απόκρυφο βιβλίο Τα κλειδιά του Ενώχ. Η ανάγνωση του βιβλίου αυτού 600 σελίδων µπορεί να προκαλέσει οράµατα, εκστατικούς διαλογισµούς και φοβερές εµπνεύσεις και γρήγορα εναλλασσόµενες σκέψεις! Γράφτηκε τη περίοδο 1583-1600 µε αντίστροφη σειρά από τον καθηγητή Eλληνικής γλώσσας στο Κολέγιο Τρίνιτι της Οξφόρδης Τζον Ντι(1527-1608) και τον νεκροµάντη Έντουαρντ Κέλι υπο τη καθοδήγηση πνευµάτων (δαιµόνων µεταµφιεσµένων σε αγγέλους) παρουσιάζει τα 64 κλειδιά της Απόκρυφης Επιστήµης που υποτίθεται ότι µπορούν να µετασχηµατίσουν τη γη σε παράδεισο και τους κατοίκους της σε θεούς.
Για τα κορίτσια τα παιχνίδια προσανατολίζονται στονερωτισµό (Βarbίe, Sindy, Bibibo) παίρνοντας το παιδί των 6-1Ο ετών και οδηγώντας το κατευθείαν στα 20! Σαφώς τα παιδιά είναι περισσότερο ενηµερωµένα σήµερα από ότι άλλοτε αλλά η σωµατική ωριµότητά τους εξαρτάται βασικά από την ηλικία. ΗBarbieεµφανίστηκε το 1959 και ήδη αντιπροσωπεύεται σε 140 χώρες και στην Ελλάδα από το 1987! Υπολογίζεται πωλούνται 2 Barbie ανά δευτερόλεπτο και ότι από το 1959 έχουν πωληθεί περισσότερα από ένα δισεκατοµµύριο τεµάχια! Το 95% των µικρών Αµερικανίδων έχει παίξει µε την Barbie ενώ κατά µέσο όρο ένα κορίτσι στις ΗΠΑ έχει δέκα από αυτές. Μέχρι τώρα έχουν κατασκευαστεί για αυτή πάνω από 900 εκατοµµύρια ρούχα, 1 δισεκατοµµύριο ζεύγη παπούτσια κι έχουν καταναλωθεί 100 εκατοµµύρια µέτρα υφάσµατος! Κάθε χρόνο σχεδιάζονται τουλάχιστον 100 εκατοµµύρια καινούρια ενδύµατα και προσωπικά αντικείµενα! Στο σχεδιασµό τους συµµετέχουν µεγάλα ονόµατα της µόδας όπως Ιβ Σεν Λοράν, Πιέρ Καρντέν, Ζάν Πόλ Γκοτιέ, Κριστιάν Ντιόρ, Αρµάνι!
Η Barbie προβάλλει αποκλειστικά την σωµατική τελειότητα, απολαµβάνει τη ζωή της µακριά από την οικογένειά της και οικονοµικά αυτόνοµη, µε ταξίδια, πανάκριβα αυτοκίνητα και τον εραστή της Κεν τον οποίο ουδέποτε παντρεύεται! Η εξαιρετική σωµατική οµορφιά προβάλλεται ως το µοναδικό κριτήριο αξίας και επιλογής της γυναίκας. Οιεραστέςτους τις πηγαίνουν βόλτα µε τα πανάκριβα αυτοκίνητά τους, κάνουν µαζί τους πολλά ταξίδια, διασκεδάζουν, ζουν νυχτερινή ζωή και όλα αυτά τα θεωρούν το αποκορύφωµα της ζωής τους! Δεν δηµιουργούν καµµία απολύτως σχέση ανάµεσα στη θηλυκότητα και τη µητρότητα η οποία µάλιστα ουδόλως τις ενδιαφέρει! Είναι νέες και σέξι και όχι παιδιά ή µικρά όπως σε άλλες κούκλες. Έχει παρατηρηθεί ότι τα µικρά κορίτσια θεωρούν τον εαυτό τους συνοµίληκο ή λίγο µικρότερο σε ηλικία απεικονίζει κορίτσι αλλά ενήλικη γυναίκα.Έρευνες της Mattel έδειξαν ότι τα κοριτσάκια που παίζουν µε τις κούκλες Barbie τις θεωρούν µόλις 1-2 χρόνια µεγαλύτερές τους!Δηλαδή πως ήδη φθάνουν σε αυτό το όνειρο! Τα µεγάλα Βρετανικά σούπερ µάρκετ Tesco και Asda ήλθαν σε επαφή µε τις εταιρείες που κατασκευάζουν τις κούκλες Μπάρµπι και Στέφι και τους ζήτησαν να κατασκευάζουν κούκλες µε αναλογίες µέσης γυναίκας ύστερα από τις διαµαρτυρίες πελατών ότι οι πολύ λεπτές κούκλες είχαν αυξήσει τον αριθµό των παιδιών µεανορεξία! Τα κοριτσάκια που µιµούνται τις γυναίκες στην εµφάνιση και στη συµπεριφορά κινδυνεύουν να γίνουν άθελά τους στόχος των παιδεραστών! Επίσης κούκλες έχουν κατηγορηθεί ως πρότυπα κοριτσιών που στη προσπάθειά τους να τις μιμηθούν οδηγήθηκαν σε νευρική ανορεξία. Μελέτη των αναλογιών αυτών των παιχνιδιών έδειξε κούκλες με πολύ λεπτή μέση και μεγάλο στήθος που ανατομικά αν είχε κοπέλα αυτές τις αναλογίες θα είχε προβλήματα στη σπονδυλική της στήλη εάν μπορούσε να σταθεί όρθια! Πριν λίγα χρόνια η οµοφυλόφιλη εµφάνιση του Κεν τον προώθησε σε έµβληµα των οµοφυλοφύλων ενώ τα µικρά κοριτσάκια κάνουν σαν τρελά γι' αυτόν!!
Παιχνίδια µε υπερφυσικές οντότητες (Ηe-Μan),αποκρυφιστικά σύµβολα και µηνύµατα (Dίgίmοn), µε κρυµµένο ή ωραιοποιηµένο αποκρυφισµό (Στρούµφ). Ενδεικτικά µπορούµε να επισηµάνουµε στα «αθώα» Στρουµφάκια ότι ο καλός παπά-Στρούµφ καταφεύγει στη µαγεία (ξόρκια, φίλτρα, βότανα) για να αντιµετωπίσει τον κακό Δρακουµέλ (δηλαδή τον Δράκουλα που σηµαίνει δαίµονας). Χαρακτηριστική είναι επίσης και η παρουσία της Μητέρας- Φύσης που εκπροσωπεί πλήρως τη κοσµοθεωρία unisex της Νέας Εποχής.
Ο He-Man είναι δηµιούργηµα της Mattel. Κατασκευάστηκε το 1982. Επειδή αρχικά οι πωλήσεις ήταν σε χαµηλά επίπεδα προβλήθηκε µε αυτόν σειρά κινουµένων σχεδίων εκτινάσσοντας στα ύψη τις πωλήσεις. Μέχρι τον Δεκέµβριο του 1984 το πρόγραµµα το πρόβαλλαν καθηµερινά 166 τηλεοπτικοί σταθµοί στις ΗΠΑ και σε 37 ξένες χώρες του κόσµου. Επίσης µέχρι τότε η Mattel είχε πωλήσει 70 εκατοµµύρια από αυτές τις φιγούρες και 9 εκατοµµύρια παιδιά µόνο στις ΗΙΙΑ αποτελούσαν τους φανατικούς θεατές της σειράς! Τη µουσική της ταινίας «Mαster's of the Unίνerse (Κυρίαρχοι του σύµπαντος) συνέθεσε ένας πρωτεργάτης της Rock µουσικής, ο Jimmy Hendrix.
Ως προς το περιεχόµενο είναι ένας συνδυασµός των αρχαίων, των ηλεκτρονικών υπολογιστών και της «εξέλιξης των ειδών». Εµπνεύστηκε από το παραµύθι Κόναν ο Βάρβαρος της δεκαετίας του 1930 και δανείζεται ιδέες από τη µυθολογία και τις περιπλέκουν µε στοιχεία της σύγχρονης εποχής. Τα πρόσωπα που χρησιµοποιούν συχνά είναι µισοί άνθρωποι- µισοί κτήνοι είτε µισοί άνθρωποι- µισοί µηχανές. Και όλα αυτά τα πρόσωπα διαδραµατίζουν σχεδόν το ρόλο Θεού! Ο τόπος που διαδραµατίζονται τα γεγονότα είναι η Eternia όπου το παρελθόν, το παρόν και το µέλλον προχωρούν παράλληλα. Ιδέες σαν και αυτές δηµιουργούν γόνιµο έδαφος για την αποδοχή παράλληλων κόσµων και διαστάσεων. Όταν δηµιουργείται πρόβληµα, ο Adarn υψώνει το σπαθί του και φωνάζει Με τη δύναµη του Grαy8kull έχω τη δύναµη! και κατά µαγικό τρόπο µεταµορφώνεται στον He- Man, τον πιο δυνατό άνθρωπο του σύµπαντος, εν µέσω καπνού και αστραπών! Στον ίδιο χρόνο το κατοικίδιο του Adarn µε µορφή γάτας, µεταµορφώνεται σε µια δυνατή, σε µέγεθος αλόγου, γάτα για µάχη! Στο τέλος κάθε επεισοδίου υπάρχει ένα ηθικό δίδαγµα όπως το να είναι κανείς συνεπής, συνεργάσιµος, πραγµατικός φίλος κλπ. Αλλά µόλις για 37 δευτερόλεπτα, ικανό όµως να κάνει γονείς κι εκπαιδευτικούς να λένε για την αξία της σειράς!
Διδάσκουν την επίκληση που δίδαξε ο Ιησούς στους Αποστόλους Εν τω ονόµατι Ιησού Χριστού του Ναζωραίου έγειρε και περιπάτει (Πράξεις Γ'6) αλλά αντί για το όνοµα του Ιησού χρησιµοποιούν το όνοµα οποιουδήποτε ανύπαρκτου αντικειµένου ή ήρωα (πχ ο Heman λέει: Με τη δύναµη του GrαyskuΙ (δηλ του γρίζου κρανίου) εγώ έχω τη δύναµη). Ο κύριος αντίπαλος του He- Man είναι ο Skeletor γνωστός επίσης και σαν ο κύκλος της καταστροφής µε πρόσωπο ένα κρανίο. Έχει τη δύναµη της Αστρικής προβολής του εαυτού του, να διαβάζει αλλά και να ελέγχει τη σκέψη των άλλων! Στο βιβλίο κινουµένων σχεδίων Powers οί Point Dread (η δύναµη του στιγµιαίου τρόµου)που συνοδεύει µια από τις φιγούρες του παιχνιδιού, βλέπει κανείς τον Skeletor στη στάση του λωτού(παντµασάνα) και µία δέσµη ακτίνων να εκπέµπεται από το κεφάλι του και να ανυψώνει µια κρυστάλλινη σφαίρα. Με άλλα λόγια διακρίνουµε τη κρυστάλλινη σφαίρα που χρησιµοποιείται στη νεκροµαντεία και τη στάση του λωτού που είναι η βασική στάση της Γιόγκα που είναι θρησκεία και όχι επιστήµη όπως µας παρουσιάζουν. Επίσης η εκποµπή των ακτίνων από το κεφάλι παραπέµπει στο διαλογισµό µε την αναρρίχηση της κουνταλίνι των τσάκρας (Είναι ο διαλογισµός Japa που διδάσκει ο Dr. Wayne W. Dyer στο βιβλίο του Δηµιούργησε το πεπρωµένο σου) και φοβερώτερο ότι η φανταστική εικόνα µπορεί να επιδράσει στο πραγµατικό κόσµο (πχ σηκώνει τη σφαίρα).
Στη σειρά παιχνιδιών Power Lords (Κύριοι της Δύναµης) εµφανίζονται µια από τις πλέον φρικιαστικές φιγούρες δράσης που µοιάζουν κυριολεκτικά µε τέρατα που υποτίθεται ότι είναι Κύριοι της Δύναµης. Πρόκειται δηλαδή για βλασφηµία και διαστρέβλωση µια που παραγκωνίζεται ο Θεός και αντικαθιστάται από τέρατα. Η Shaya, η Βασίλισσα της Δύναµης όταν βρίσκεται σε κίνδυνο µεταµορφώνεται από ανθρωποειδές σε εξωγήινη ύπαρξη. Η προβολή λοιπόν των εξωγήινων λειτουργεί αρχικά στη δηµιουργία πίστης στην ύπαρξή τους και στη συνέχεια σε αναµονή της βοήθειάς τους όπως διακηρύσουν διάφορες UFO κινήσεις όπως η Οικουµενική Ζωή και η Ραελική Κίνηση. Unίcοrus (µονόκερα) φτερωτά άλογα είναι σύµβολο New Age και του Αντιχρίστου. Για τους νεοεποχίτες είναι σύµβολο αθωώτητας και καλοσύνης, του µελλοντικού κατακτητή που θα φέρει ειρήνη στη γη! Πρόκειται για το µικρό κέρας στο όραµα του Προφήτη Δανιήλ το οποίο υψώθηκε στο µέσο από τα άλλα κέρατα (Παλαιά Διαθήκη: Προφήτης Δανιήλ Η'9). Άλλο νεοεποχίτικο σύµβολο είναι το Ουράνιο Τόξο το οποίο προβάλλεται µε µαγικές δυνάµεις διαστρεβλώνοντας το Βιβλικό νόηµά του. Χρησιµοποιήθηκε από τους Χίππις, τους σατανιστές και τους χρήστες ναρκωτικών και συµβολίζει την αναρρίχηση της κουνταλίνι των τσάκρας. Επίσης συµβολίζει τη γέφυρα µεταξύ του ανθρώπου και του Παγκοσµίου νου.
Ας πάµε και στα άλµπουµ συλλογών που κυκλοφορούν στα σχολεία. Φαίνονται απλά και ακίνδυνα. Τι αποκρυφιστικό µπορεί να κρύβει ένα άλµπουµ αυτοκόλλητων µε τίτλο «Τα αρκουδάκια» που κυκλοφόρησε τη δεκαετία του 1990; Αν το ανοίξουµε όµως θα δούµε ότι είναι γεµάτο από διάφορα σύµβολα όπως αστέρι, ουράνιο τόξο, και αναφορά στις µαγικές ικανότητες που έχουν τα µαγικά αρκουδάκια που µπορούν να λύνουν µε µαγικούς τρόπους τα προβλήµατα των παιδιών. Με την αυγή της νέας χιλιετίας δηµοφιλή στους χώρους των σχολείων έγιναν παιχνίδια µε κάρτες φρίκης όπως Βaphomet (Απεικονίζει τον Διάβολο. Πρόκειται για σύµβολο των Ναιτών ή Ταµπλιέρων, προγόνων των µασόνων. Ετυπολογικά προέρχεται από τις λέξεις "βαφή" (βάπτισµα) και για άλλους πρόκειται για παραφθορά της λέξεως "Μαχοµέτ" (Μωάµεθ) και οφείλεται στην επίδραση των ισλαµιστών Σαρακηνών επί των Ναιτών του µεσαίωνος). Πρόκειται για παιχνίδι που οι παίκτες φαντάζονται ή θα έκαναν σε διάφορες καταστάσεις και νικητής αναδεικνύεται αυτός που σκοτώνει τον αντίπαλό του!Πλήρης αναστροφή των αξιών!Δίνονται βαθµοί για διάφορες αποκλίνουσες διεστραµµένες συµπεριφορές όπως δάγκωµα αυτιού περαστικής κοπέλας και τα λοιπά. Χαρακτηριστικό στις κάρτες είναι οι αποτρόπαιες µορφές εξωπραγματικών πλασµάτων.
(pentapostagma)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου